Uusimmat digitaalisen median tuotteet

Digital-Media-Resources1Digitaalisen kehityksen jatkuessa, uudet innovaation nousevat jatkuvasti esille. Osa näistä hohtaa huipulla vain hetken, kun taas toiset jäävät kuluttajien mieliin kymmeniksi vuosiksi. Vuonna 2016 on paljon odotettavaa digitaalisen median osalta, ja alta löytyy esittely joistain odotetuimmista palveluista alalla.

  • Facebookin etsintä- ja mainospalvelut

Parhaillaan Facebook testaa omaa hakukonepalveluaan, joka toimiessaan mahdollistaa tuotteiden ostamisen suoraan Facebookista viestitoimintojen avulla. Yrityksille ja asiakkaille tämä tuo huiman edun, pelkästään hakukonepalvelu mahdollistaa automaattisesti yhä useampien yritysten ja brändien näkyvyyden. Yritysviestintä palvelun avulla asiakkaiden kanssa voidaan viestiä suoraan Facebookin applikaatiolla, eikä asiakkaan tarvitse lähteä yrityksen sivulle tuotetta tilaamaan. Maksu ja tilauksen tiedot voidaan lähettää reaaliaikaisina viestien kautta. Näin kuluttajat voivat myös jakaa tehokkaasti kokemuksensa yrityksen kanssa myös tuttavapiirilleen.

  • Instagramin mainospalvelut

Instagram päättää liittyä Facebookin tavoin mainospalveluita tarjoavaksi sivustoksi. Palvelut eivät ole vielä kaikkien saatavilla, mutta myöhemmin vuonna 2016 ne avautuvat jokaisen yrityksen saataville. Nykyajan visuaalisen mainostuksen maailmassa, Instagram mahdollistaa ainutlaatuisen mainostusväylän ajan hermoilla pysyvälle yritykselle.

  • Kannettavan teknologian ja terveyden yhdistäminen

Yhä useampi kuluttaja käyttää aktiivisesti digitaalista tekniikkaa ja sen työkaluja etsiessään terveyteen liittyvää tietoa ja tehdessään terveyttään koskevia päätöksiä. Digitaalisten mainostajien on hyvä ottaa tästä kaikki irti – esimerkiksi Nike yhdessä Applen kanssa on luodut applikaation, jolla käyttäjät voivat asettaa urheiluun ja hyvinvointiin liittyviä tähtäimiä, ja seurata niiden edistymistä. Vain mielikuvitus on yritysten rajana applikaatioita mietittäessä; jopa oman lemmikin uni- sekä ruokailurytmien seuraamiseen on omat ohjelmansa.

  • Kuluttajista markkinoijia yrityksen tuotteille

Usein kuluttajat luottavat tuttaviensa sanaan tietystä tuotteesta ja haluavat herkemmin kokeilla sitä itsekin. Tämä voidaan ottaa markkinoijien käyttöön tehokkaasti, esimerkiksi jakamalla asiakkaiden kokemuksia sisältöä sosiaalisen median sivuilla. Kohdeyleisö saadaan markkinoimaan samanhenkisille kuluttajille tuotetta yhä useammilla sivustoilla ja yhä isommille kuluttajamäärille.

Nämä ja monet muut digitaalisen median mahdollistamat uudet muutokset vuonna 2016 tulevat taas muokkaamaan kehitystä. Jos katsastetaan digitalisaation historiaan, voidaan havaita kuinka suuria muutoksia pienessä ajassa ollaan saatu aikaan. Alan kasvaessa eksponentiaalisesti, vain mielikuvitus on rajana sille, miten digitaalinen media muokkaa tulevaisuuttamme viidessä, kymmenessä tai sadassa vuodessa.